Házi tészta

2014.09.23 15:51

Házi tészta

Történt, hogy Katafakanala „tésztálkodjunk együtt” néven játékot hirdetett. Így én is lefotóztam a tésztázás műveletét. Eddig ez is lemaradt a blogomból, de így pótolom egyből. Még él bennem mikor gyerekként a nagyim és anyukám tésztát készített, vagy Mari mama, aki megtanított a csigatészta készítésre is. Nagyon szeretjük, a házi tésztától nincs jobb.

Nem szoktuk elaprózni, én, ha készítem, inkább szöszölök vele többet, de ha már neki látok, akkor többet készítek. (nálunk a gyerekek is beszállnak a készítésbe, igazi családi program) Most a játékhoz is 1 kg lisztből készült, és lett belőle 1,5 kg tészta.

Ki is lehet számolni, ha vennénk mennyibe is kerülne, szerintem olcsóbb a saját, tudom, mi van benne és finomabb is. Persze munka az van vele. Régebben nem volt gépem hozzá, ami most van is egy őskövület anyósomé volt. (nagyimnak és anyukámnak sem volt), jó hozzá egy éles kés. Nagyin készített nélküle cérnametéltet, kockát kicsibe nagyban, lebbencs tésztát is. hosszúmetéltet….

A spagetti és társait, na, ahhoz már gép kell. De eperlevél is megy csak derelyevágóval kell felvágni egész pici kockára.

Sokan tesznek hozzá vizet vagy olajat, én nem szoktam.

Hozzávalók:

8 db tojás,1 kg liszt, 1 kávéskanál só

Elkészítés:

A liszt lehet picit több, de kevesebb is amit felvesz, mert nem egyforma a tojások mérete, liszt és liszt között is van különbség. Én nem veszek boltban tojást, csak és kizárólag piacon házit. Az értelmes méretű, nem mütyür, mint a boltban kapható. Így általában ez az arány, ami nálam bevált.

A tojásokat tálba ütjük, hozzáadjuk a lisztet egyenletesen adagolva, és gyúrjuk jól össze. A tésztához addig kell adagolni a lisztet, amíg ruganyos, de se túl lágy se túl kemény nem lesz. Ezt csak így lehet leírni, de használjunk nyugodtan közben is lisztet, lehet lisztezni, hogy ne ragadjon a tészta.

Mielőtt dolgoznánk vele, várjunk, 20 percet pihentessük, könnyebb vele dolgozni. Vagy tésztagéppel, vagy sodrófával vékonyra nyújtjuk. Felvágjuk, amilyen tésztát szeretnénk olyanra, A lebbencsnek vagy slambuchoz nagyobb lapokat hagyok száradni, amiket aztán össze vissza, de nagyobb darabokra török, hogy ne legyenek egyformák, ebben pont ez a jó. 

majd konyharuhára téve hagyjuk megszáradni. Használhatjuk azonnal, vagy 1-2 nap alatt teljesen megszárítjuk és üvegbe, jól záródó dobozba tároljuk. 

 

Most készült: eperlevél, cérnametélt, lebbencs tészta, hosszúmetélt és spagetti is.

Csak viszonyítás miatt én kiszámoltam.

Ha számolom a lisztet, tojást, sót, amit én veszek: az 445.- ft

És amit szoktam venni tésztát szintén kiszámoltam: az 1.559.- ft

Így nem véletlen, ha ezt is készíti az ember.

Néha van olyan, amikor ez családi programként belefér, és hol ilyen, hol olyan tésztát készítünk. 

Kedves látogató. Az oldalon reklámok találhatók, mert elértünk egy akkora adatforgalmat, ami már nem ingyenes, és ezen reklámok bevételéből tudjuk a weboldalt fenntartani, fizetni a tárhelyért. Köszönjük szépen.