Puncstorta

2013.05.27 13:04

Puncstorta

Az egyik kedvenc süteményem, de sajnos eddig csak olyan receptet próbáltunk aminek a végén a kukában landolt a sütemény, mert ehetetlen volt. Több receptet próbálva, feladva, mert én azért sajnálom amit beletettem hozzávalókat kidobni, és a ráfordított munkát is, ha valami nem sikerül, illetve nem is nem sikerült, inkább ehetetlen. Nem is értem ilyenkor, hogy aki felteszi valahová az hogyan ette meg. Na mindegy. Ez a recept Farkas Vilmos receptje és isteni finom. Valóban puncstorta íze van neki. Ugyan több szinten rontottam el az elkészítését, és kicsit ronda is lett, de meg kell mondjam nálam most az íz volt a lényeg,nem szépségre mentem. És ezt is én készítettem bevállalom mivel én bénáztam el. A recept tökéletes és az íze nagyon finom.

-Az első hibám, hogy az eredeti receptet készítve, de csak a tortaformába töltés után olvastam, hogy Vilmos 23 cm átmérőjű formában sütötte, nekem ez nincs csak 30 cm-es így az oldala nem lett olyan szép egyenletes, és ez a fondán leöntése után látható is.

-A második,hibám, hogy mivel azt nem írja a recept mennyi fondán kell, hozzá, én a szokásos fél adag (50 dkg cukor) –ból készítettem, na ehhez nem elég, kell a rendes adag hozzá, mert így nem lesz elég az oldalára.

-A harmadik és utolsó hibám, de ez totál az én hibám a külső részét elfelejtettem lekvárral megkenni. A lekvár a szemem előtt volt, el is készítettem, de csak a fondán tortára való öntésekor csaptam a homlokomra, hogy hoppá azt kihagytam. Mondjuk ez mindegy volt azt hiszem, a torta forma miatti nem egyenletes oldalát úgyse töltötte volna ki, az íze pedig így is nagyon finom volt.

Az eredeti recept itt található. Érdemes oda kattolni, mert a videó ahogy készült nagy segítség hozzá.

A recept szintén a 23 cm-es tortaformára vonatkozik.

Hozzávalók:

12 db tojás kettéválasztva, 24 dkg liszt, 24 dkg cukor,

A torta betöltéséhez:

30 dkg forró sárgabaracklekvár.

Cukorsziruphoz:

40 dkg cukor, 300 ml víz, 160 ml rum, sárga és piros ételfesték

Elkészítés:

A tojások sárgáját habosra keverjük,

majd a tojásfehérjéket a cukorral is nem túl kemény habbá verjük,

óvatosan keverjük, össze a két tojáshabot

majd forgassuk bele a lisztet.

A piskótatésztát osszuk el a két papírral becsomagolt sütőkarikában. (tortaformában, nekem ez van és egymás után sültek, mert csak 1 van)

Majd süssük meg 160 C-fokos előmelegített sütőben 40-45 perc alatt.

Míg hűlnek, addig készítsük el a cukorszirupot. A cukrot és a vizet összeforraljuk és enyhe szálpróbáig sűrítjük. (kislángon kb 8-10 percig főztem) Levesszük a tűzről és kihűtjük.  Amikor kissé lehűlt belekeverjük, a rumot majd kettéosztjuk. Az egyik felét enyhén sárgára, a másik felét halványpirosra színezzük ételfestékkel. 

Mindkét kihűltek a piskóták az egyiket keresztben félbevágjuk.

Ebből lesz az alja és a teteje, a másikból pedig a töltelék, ezt még hosszanti csíkokra is felvágjuk.


A tortát fejen lefelé kell betöltenünk. Egy szilikon papírra helyezzünk egy sütőkarikát, majd tegyük bele a kettévágott piskóta felső részét a bőrös felületével lefelé. A másik oldalát kenjük meg forró sárgabaracklekvárral.

A csíkokra vágott piskótákat felváltva mártogassuk a piros illetve a sárga cukorszirupba. Alaposan nyomkodjuk ki, és pepitában pakoljuk a lelekvározott piskótára két sorban.

Lekvározzuk le a tetejét és tegyük rá a másik piskótalapot.

Tegyünk egy tálcát a tortára és súlyozzuk le. Egy éjszakán keresztül préseljük.

Miután lepréseltük vágjuk le róla a sütőkarikát.

Kenjük körbe forró lekvárral, és húzzuk át rózsaszín fondánnal.

A fondán felmelegítésénél vigyázzunk, hogy ne menjünk 40 C-fok fölé. Óvatosan vízgőz fölött melegítsük 
A fondán készítéséről videórecept megtekinthető itt.

Kedves látogató. Az oldalon reklámok találhatók, mert elértünk egy akkora adatforgalmat, ami már nem ingyenes, és ezen reklámok bevételéből tudjuk a weboldalt fenntartani, fizetni a tárhelyért. Köszönjük szépen.