Töltött lecsó

2013.07.30 13:26

Töltött lecsó

Ezt a finomságot a dédnagymamám készítette anno, és mivel nekem nagyon nagy kedvencem én is megtanultam. Elég nagy adag készül belőle, de ezt 2-3 napig esszük. Amikor főzöm, mindig várom, hogy kész legyen és ehessük, de én például sokkal jobban szeretem másnap, és hidegen. A dédim a gombócok egy részét a káposzta levélbe töltötte, én azt a lépést mindig kihagyom.


Hozzávalók:
1 db fejes káposzta (1 kg körüli), 1 kg paradicsom 0,5 kg paprika 1 nagy fej vöröshagyma, 330 ml tejföl, 2 evőkanál liszt, 60 dkg darált hús, 1 db tojás, 20 dkg rizs, só, bors, fűszer paprika, olaj 

Elkészítés:
A káposztát kis csíkokra vágjuk,

torzsája nem kell, a paradicsomot,

paprikát is kisebb darabokra vágjuk (kockára, csíkokra).

A vöröshagymát apróra vágjuk, olajon megdinszteljük.

Az edényt lehúzzuk a tűzről és összeállítjuk.
Hozzáadjuk a paprikát, borsot (pont, mint a pörköltnél) és elkeverjük.

 Erre mehet a felvágott káposzta fele, a paprika és paradicsom fele.


A darált húst összekeverjük 1 tojással, pici só, bors paprika és kevés rizzsel.

Majd kis gombócokat formálunk belőle.

Ezt rátesszük az alapra,

majd befedjük a maradék felvágott paradicsom, paprika és káposztával.

Kevés vizet öntünk rá, de épp csak ellepje, talán kevesebbet is, mert, ahogy fő összeesik.


Visszatesszük a tűzre főzni. Mikor megfőtt, puha a gombóc és a káposzta is kb. másfél óra,

akkor a tejfölt elkeverjük, 1 evőkanál lisztel,

és behabarjuk vele az ételt, (az összekevert lisztes tejfölhöz adunk a töltött lecsó levéből összekeverjük, majd visszaszűrjük a lecsóra.  Elkeverjük és egyet forralunk még rajta, és kész.

 

Nem igen szoktam kevergetni, kis lángon főzöm és inkább csak oldalra forgatom néha kis rázogatással az edényt. 

Kedves látogató. Az oldalon reklámok találhatók, mert elértünk egy akkora adatforgalmat, ami már nem ingyenes, és ezen reklámok bevételéből tudjuk a weboldalt fenntartani, fizetni a tárhelyért. Köszönjük szépen.